Sayfalar

09 Nisan 2010

Keyif Kaçıran Satış Temsilcileri...

Keyifli bir gününüzdesiniz, hazır birşeyler içmişsiniz ve bir iki birşeyler bakmak istiyorsunuz ne var ne yok gibi ya da bir ürün arıyorsunuz hani...

Mağazadan içeri girdiniz ve şimdi sırada keyfinizi kaçırtan satış temsilcileri ?
Bu maddeler uzun alışveriş deneyimlerim sonucunda gözlemlenerek yazılmıştır, tanıdık geliyor mu?:))
  1. Çok çok ilgili! Bir adım arkanızda duran satış temsilcisi...
  2. Bir beden sordunuz bakacağım diyen 1sn.sonra gelen -yok maalesef diyen görevli sonucu -bir daha baksaydınız ya da bakmadığından emin olduğunuz düşüncesi...
  3. Ben bunlara çakal diyorum, çalışmadan gözleri ile alışveriş yapan müşterileri kesen, müşteri tam kasaya gideceği sırada -Efendim yardım edim muhabbeti ile ürünlere kendi ismini yazdırarak kısa yoldan pirim kazanan görevliler...
  4. Bir ürün arıyorsunuz gayet net kafanızda tarif ediyorsunuz, söylediklerinizin tam tersini ispatlamak istermişçesine ne kadar alakasız ürün varsa gösteren, bana neden gıcık olduki bu şimdi ya da acaba küçükken ateşli bir hastalık mı geçirdi bu düşüncesi...
  5. Israrırcı mı ısrarcı, almanız için elinden geleni yapan, ama bu güzel olmadı ki düşüncesi ile durumdan kurtulmaya çalışırsınız...
  6. Hiç ilgilenmeyen cool tavırlarda, içeri girer girmez sizi şöööle bir baştan aşağı süzen, müdür de yoksa mağazada prim de yoksa, asla ilgilenmeyen...
  7. Aldığınız ürün teknolojik bir ürün ise, bu konuda yanlış bilgiler veren, ürünün özelliklerini abartan, pil ömrü 88 sa.gibi :) ve siz konuyu biraz açınca, bilginiz de varsa o konuda, dengesiz konuşmaların başlaması, yerseniz...
  8. Laubali gereksiz konuşmalara giren, asılır tavırdaki görevli...
  9. Değiştirme-iade durumunda şirket politikaları gereği karşı çıkan, siz biraz karşı çıktığınızda ya da cazgırlık yaptığınzda değiştiren - iade alan yani lafın kısası adamına göre muamele yapan, yerseniz..
  10. Ürünü beğendiniz ama beden ya da numarası yok, haftaya getirtebileceklerini söylediler, haftaya gittiniz ürün ortada yok ve bu konuda aranmamışsınız, ilgisiz satış temsilcisi sonucu tansiyonunuzun biraz yükseldiğini hissederek ve bir daha o mağazaya asla gitmeyeceğinize and içerek ayrılırsınız :))
  11. Ürün hakkında tamamen yanlış bilgi veren, örneğin suni deriye gerçek ya da bu ürünün kumaşı asla su geçirmez vbg...Ürün hakkında uyardığınızda -ben aslında bu departmana bakmıyordum da gibi konuşmalar ile sizi çileden çıkaran, bilgisiz görevliler...
  12. Ve son olarak bir ürün beğendiniz satış temsilcisi ürünün size çok yakışacağınıda iddaa ediyor, iyice havaya girdiniz sonra ürün bedeninizin olmadığını farkediyorsunuz, satış temsilcisi 180 derece dönerek -aslında bu renk sizi açmamıştı, ya da şu ürün size daha çok yakışır vbg.. konuşmalar ile aklı sıra sizi ikna etmeye çalışır, yerseniz...

Hiç yorum yok: